Vad är en Feminist ?

Ja ni, kära vänner och läsare ...

Det är nog därför jag kom på idéen av denna blogg, just för att få ett svar på denna fråga !!

Till en början skulle jag gärna vilja veta varför många kvinnor/tjejer tvunget vill vara som vi män!?
en fråga som jag inte kan få grepp på....självklart är jag för lika lön och lika fördelning i hemmet, men för hellskotta kvinnor BLI INTE MÄN !!

Jag kanske låter rädd eller något och faktum är att jag är verkligen rädd, jag är så rädd för att ni vackra, sensuella, smarta, begåvade och mysiga kvinnor ska bli så jävla unisex....varför varför varför ska allt bli så unisex??

fotnot: Unisex (fr. latinets unus=en och sex=kön) betyder ordagrant samkönad.

Ni underbara varelser (se ovan beskrivning av kvinnor) ni får gärna gilla bilar, fotboll och jaa sitt gärna med ett svalt linne i soffan, skrik högt och drick er Pripps Blå. Men snälla snälla BLI INTE MÄN.

Jag vill inte ha er som män, jag vill inte ha er inkvoterade i ledningsgrupper, jag vill inte att ni ska gå före i kön.

Jag vill att vi ska vara jämlika

Tyvärr kan vi män inte allt som NI kan, men faktum är också att NI kan inte allt som vi kan....så är det !
VI måste alla acceptera detta, så på med blusen och den vackra klänningen igen och jag lovar att öppna dörren och bete mig så hövligt som man ska göra mot guds bästa skapelse (läs: kvinnor som är kvinnor)



Hejsvejs - snart kommer det mer
:-)
grönagubben


Follow mansgrisellerfeminist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0